Je moet het zelf leuk maken

Strategyminds start een offensief. More fun. Het lijkt wel alsof er niet meer gelachen mag worden. Iedereen heeft het zwaar, puft bij de economische malaise. Er wordt geen woord vaker getikt en uitgesproken dan ‘crisis’. Je wordt besmet waar je mee omgaat. Dus langzaam maar zeker zakt iedereen verder in mineur. Negatieve energie. Daar wordt niemand beter van. Als reclamemakers hebben wij daar misschien wel het meeste last van. Creativiteit blijft niet drijven op bitter water. De accountant heeft altijd nog zijn cijfers en de advocaat het wetboek. Wij maken het verschil met inspiratie en ideeën. Reclame is een vak van actie en reactie. En als die interactie wordt beïnvloed door de teneur die het c-woord veroorzaakt, dan valt het niet mee om het onderste uit de kan te halen. Ik beweer niet dan we in deze tijd minder goed werk maken. Ik vind wel dat het proces naar resultaat moeizamer verloopt. Om zelf positief en scherp te blijven, hebben we onder meer ons nieuwe kantoor top ingericht, intern de puntjes op de ‘i’ gezet en hebben we nieuwe ideeën en ontwikkelingen geïnitieerd. De vakantie heeft ons goed gedaan. We hebben de energie om onszelf, maar ook onze klanten mee te nemen in deze flow. Je moet het zelf leuk maken, zegt mijn moeder altijd. Ze heeft gelijk. Het wordt pas leuker als we het zelf leuker maken. 

Roger's mind