Magazines: a storytelling tool

Dit is wat Strategyminds doet: vertel jouw verhaal, dat vertellen wij het verder. Met een sterk redactioneel concept, een mooi ontwerp, verhalen met impact, beelden met beleving, zo ontstaat storytelling.

Het maken van magazines zit in ons dna. Een sterk redactioneel concept, een mooi ontwerp, verhalen met impact, beelden met beleving, zo ontstaat storytelling. Van personeelsblad tot publieksmagazine, gedrukt of digitaal. Zeker de laatste is voor veel organisaties digitaal de norm. Onze normen gaan meer over bereik, attentiewaarde en interactie. We maken net zo lief een gedrukt magazine als een digitale uitgave. Oké, we neigen misschien iets meer naar papier; het blijft heerlijk om een blad dat van de pers komt vast te pakken en er doorheen te bladeren. Gedrukte magazines old school? Integendeel. Ondanks, of misschien wel dankzij, de digitalisering van onze samenleving worden gedrukte magazines nog steeds hoog gewaardeerd en goed gelezen. Dat zeggen we niet zomaar.

Aan de hand van lezersonderzoeken en lezers-analytics (digitale monitor) hebben we een heel goed inzicht in leesgedrag, conversie en merkinvloed. Dat geldt zowel voor papieren als digitale magazines. Beide vormen bieden organisaties een uniek platform voor storytelling. Eigen media met eigen content maken het mogelijk om op een geloofwaardige en indringende manier bij je doelgroep binnen te komen.

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor hun contentstrategie zoveel mogelijk in eigen hand te houden. Dus niet meeliften op andere (social) media, maar zelf een crossmediaal contentplatform in te zetten en dus ook zelf ‘uitgever’ te worden. We helpen hier graag bij. Het past helemaal in het huidige tijdsbeeld waarin mensen meer waarde hechten aan verhalen dan aan korte reclameboodschappen. Maar de verhalen moeten wel echt zijn. Echte verhalen maken je merk.

Digitale magazines

Nader kennismaken? Stuur mij gerust een mail: e.broens@strategyminds.nl