Magazines: a storytelling tool

Dit is wat Strategyminds doet: vertel jouw verhaal, dat vertellen wij het verder. Met een sterk redactioneel concept, een mooi ontwerp, verhalen met impact, beelden met beleving, zo ontstaat storytelling.

Gedrukte magazines old school? Integendeel. Ondanks, of misschien wel dankzij, de digitalisering van onze samenleving worden gedrukte magazines nog steeds hoog gewaardeerd en goed gelezen. Strategyminds maakt zowel digitale interactieve magazines als gedrukte bladen. Aan de hand van lezersonderzoeken en lezers-analytics (digitale monitor) hebben we een heel goed inzicht in leesgedrag, conversie en merkinvloed. Dat geldt zowel voor papieren als digitale magazines. Beide vormen bieden organisaties een uniek platform voor storytelling. Eigen media met eigen content maken het mogelijk om op een geloofwaardige en indringende manier bij je doelgroep binnen te komen.

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor hun contentstrategie zoveel mogelijk in eigen hand te houden. Dus ook zelf ‘uitgever’ te worden. Dat past helemaal in het huidige tijdsbeeld waarin mensen meer waarde hechten aan verhalen dan aan korte reclameboodschappen. Maar de verhalen moeten wel echt zijn. Echte verhalen maken je merk.

Print magazines

Digitale magazines

Of je nu kiest voor een gedrukt blad (tegenwoordig vaak digitaal geprint) of een online magazine hangt onder meer af van je boodschap, je doelen, je doelgroep en de positie van het magazine in de communicatiemix. Het een is niet beter dan het ander. Sommige van onze klanten kiezen voor een digitale versie én een geprinte uitgave. Of afwisselend een online en offline publicatie. Het voordeel van een online magazine is dat de content zich niet hoeft te beperken tot tekst en foto’s. Er kan bijvoorbeeld ook gebruik worden gemaakt van motion graphics en video. Het leesgedrag en de conversie zijn beter meetbaar met een online magazine. Hiervoor werken wij met een geavanceerde features waarmee we het lees-en navigatiegedrag monitoren en analyseren, de respons verhogen en de contentstrategie voortdurend bijsturen. Een gedrukt blad daarentegen wordt in het algemeen beter gewaardeerd, langer gelezen en draagt meer bij aan het merkbewustzijn. We helpen je graag bij het bekijken van de verschillende mogelijkheden.

Bij een gedrukt of geprint magazine kan iedereen zich wel wat voorstellen. Bij een digitaal magazine ligt dat anders. Vergeet het pdfje, dat niet meer is dan een digitaal bestand van het drukwerk. Strategyminds werkt met een geavanceerde webbased magazinetool. Het magazine kan geheel naar jouw huisstijl worden vormgegeven. Onze designers kennen alle ins en outs van het systeem waardoor wij voor iedere opdrachtgever een eigen onderscheidend blad kunnen maken. Je hebt direct een interactieve en fullscreen publicatie die ‘flowt’ met afbeeldingen, tekst, animaties en fullscreen video. Maar ook dynamische content als RSS feeds, social posts, formulieren en de mogelijkheid tot personalisatie en destilleren specifieke (engagement)rapportages voor online marketingdoeleinden zijn ingebouwd. En alles is perfect te zien en te lezen op ieder device.

In dit systeem maken wij niet alleen digitale magazines, maar ook jaarverslagen, nieuwsbrieven, whitepapers, bedrijfspresentaties en andere online uitingen.

Wat is jouw verhaal?
Vertel, mail naar hello@strategyminds.nl
of bel 043 358 00 85